Архідея

Крісла-шедеври від Максімо Рієра

Максімо Рієра (Maximo Riera) іспанський скульптор, художник і фотограф, який отримав світове визнання завдяки своїй колекції Animal Chair Collection або «Тваринні Крісла».


Ці арт-крісла наробили багато шуму. Колекція з промовистою назвою дивувала, захоплювала і насторожувала одночасно. Ставши скульптором після виходу на пенсію, Максімо Рієра зробив те, без чого неможливий сучасний дизайн – поєднав в одному предметі складний технологічний процес і природні форми тварин. Це був відмінний виграшний хід в дизайні. Крісла створені завдяки сучасним меблевим технологіям, емоційному світу митця і любові до природи.



Сьогодні крісел-звірів кілька: у вигляді восьминога, моржа, носорога, слона, кита, буйвола, бегемота і жука-носорога, над яким скульптор працював два роки. Звіринець скульптора постійно поповнюється.



За задумом Максімо Рієра крісел буде 15. Кожне з крісел до 65 кг і більше. Всі вони виготовляються в Лондоні англійською компанією JH May, серед клієнтів якої Nike, Заха Хадід, Ferrari і Chanel. Скульптор особисто бере участь у виробництві, контролюючи і ретельно досліджуючи роботу кожного етапу.



У колекції шкіряних меблів під назвою Animal Chairs знайшло відображення гармонія живої природи і реалістичність природних форм. У роботі над кріслами-скульптурами задіяно безліч фахівців. Спочатку робляться ескізи у вигляді тривимірних зображень для виготовлення прототипу тварини під всю величину.





Потім на спеціальних машинах вирізаються деталі з поліпропілену. На наступному етапі частини об'єкта збираються разом, відшліфовуються і фарбуються. Всі моделі оббиті шкірою. Кожне крісло-звір поєднує в собі мистецтво скульптора, складні комп'ютерні розробки, єство і красу тварин.





Що надихає вас на створення крісел у вигляді тварин?
МР: Головна причина, по якій я вирішив зробити саме крісло, це те, що воно є повсякденним предметом, який ми сприймаємо, як щось звичайне і банальне. Не забуваючи призначення крісла, я в той же час хотів оживити його і створити більш міцний зв'язок між людиною об'єктом і навколишнім світом.





Що це означає для вас бути дизайнером?
МР: Протягом багатьох років моя мистецька кар'єра була зведена до другорядної ролі через моє професійного життя в медичній промисловості. Після продажу своєї компанії і професійний вихід на пенсію, я міг зосередитися на творчій роботі скульптора і поета, яка завжди була моєю пристрастю.





Що надихає вас у цьому світі?
МР: Своє натхнення я черпаю в життя, у власному досвіді, в місцях, де я був і люди, яких я зустрічав. А природа була завжди в моєму житті. Час від часу, у мене є потреба бути в оточенні дикої природи. Це та причина, по якій я завжди жив десь недалеко від моря.





Які дизайнери або архітектори надали на вас вплив?
МР: Це складне питання. В архітектурному світі, я б сказав, робота Френка Гері (Frank Ghery). На думку спадають форми і творіння, та й щодо дизайнерів я б назвав багато імен. Ось, наприклад, Марк Ньюсон (Marc Newson), Патриція Уркиола (Patricia Urquiola), Рон Арад (Ron Arad), Аяла Серфаті (Ayala Serfaty) ...





Ваші улюблені матеріали в дизайні?
МР: Кожен раз я намагаюся використовувати нові матеріали. Я вважаю, що світ дизайну не має обмежень. Але кожен матеріал працює по-різному, і це займає час. Я повинен звикнути до нього, щоб отримати від нього якомога більше.





Який ваш улюблений реалізований об’єкт?
МР: Без питань. Звичайно, колекція Animal Chair Collection або «Тваринні крісла». Я намагався об'єднати дві найбільші свої прив’язаності: природу і мистецтво. Колекція є даниною цим тваринам і всьому, що населяє живу планету, як спроба відобразити і зберегти красу природи в кожній живій істоті.





Над чим ви працюєте в даний час?
МР: Ми розробляємо нові крісла і стільці. Поки що вони в проекті.