Архідея

Ми стоїмо у витоків дизайн-революції

7 листопада у просторі Ya Vsesvit розпочалася публічна дискусія про sustainable дизайн у світі, що вже ніколи не буде таким як раніше.

Провідні українські дизайнери та лідери думок, які дотримуються філософії та практики сталого розвитку проведуть свої зустрічі у рамках ініціативи з головним меседжем: дизайнери відповідальні за глобальні питання екологічної кризи, але саме дизайнери можуть та мають знайти способи, щоб її подолати. Задача дискусії – не тільки озвучити проблему, але й активувати дизайнерську спільноту для пошуку рішень, починаючи з себе. Ініціатор  – мультидисциплінарна студія YAKUSHA DESIGN, що працює у ніші сталого живого дизайну та її засновниця Вікторія Якуша.  

Цикл зустрічей розпочалася з лекції української дизайнерки, співвласниці студії Kleydesign, авторки сталих проектів Йови Ягер. Йова – адепт, дослідник та практик свідомих підходів в дизайні та житті. «У людей немає проблем забруднення, у них є проблема дизайну. Якби люди з самого початку почали розробляти продукти, інструменти, меблі, будинки, фабрики і міста більш розумно, їм  би навіть не приходилось думати про відходи, забруднення і дефіцит. Хороший дизайн забезпечив би процвітання, безкінечне повторне використання і задоволення», ця цитата з книги Upcycle, Майкла Браунгарта та Вільяма Макдоно, стала точкою відліку на лекції дизайнерки.

 

Вікторія Якуша, архітектор, дизайнер, засновниця Yakusha Design та бренду живого дизайну Faina, що  відомий у світі своїми сталими колекціями, переконана: “Дизайнер cтворює не просто речі. Щодня обираючи бути собою і робити справжнє, або ж іти на компроміси, дизайнер  формує реальність в якій ми живемо“.  На простих щоденних рішення, які в своїй сукупності призводять до результатів глобального масштабу, акцентувала під час лекції Йова.  Приклад – винахід одноразової пляшки, що повністю змінив ландшафт світового океану. 


Якими є рішення, які приймають дизайнери у всьому світі кожної хвилини? Це свідомі рішення чи ні? Чи розуміє і чи хоче усвідомлювати дизайнер ціну свого вибору? І яким був би світ, якщо дизайнери дійсно осмислювали б кожне своє рішення? Вперше ці питання прозвучали у книзі «Дизайн для реального світу» Віктора Папанека, американського промислового дизайнера, антрополога, теоретика дизайну в 1971 році. Після першого видання книги минуло п`ятдесят років, однак практичні відповіді на питання сьогодні потрібні людству так само, як чиста вода і повітря.