Архідея

Бізнес по-жіночі: про силу, бажання й успіх без стереотипів

фото: открытые источники
Бізнес-жінкі сьогодні створюють компанії та стоять на керують міліонами

Зараз в наш непростий час жінці, щоб відчувати себе цілісною, недостатньо бути реалізованою тільки в якості дружини або матері. Жінка бажає отримати суспільне визнання, а тому шукає шляхи розвитку себе в бізнес-сфері. Проте існує упередження, що бізнес і жіночність - речі несумісні. Чи так це насправді? І чому саме в Україні великий відсоток засновниць прибуткових проектів жінки? 

В період між двома популярними святами День захисника України та Міжнародним жіночим днем напрошується запитання, чи відрізняється жіночий стиль правління від чоловічого, в які моменти бізнеса жінкам простіше, а в яких навпаки? Та чи є свої секрети, про які чоловіки навіть не здогадуються?

Бізнес, зокрема великий, це простір, який працює за законами чоловічого світу, а тому дійсно багатьом жінкам доводилося вибирати щось одне між особистим життям і власними глибинними цілями. Щоб мати успіх у сфері бізнесу необхідно довести, шо ви своя. Що це означає? Тільки те, що варто проявляти такі якості, як наполегливість, амбіційність, лідерство, чіткість, практичність, швидкість реакції, висока компетентність і надійність. 

Вести бізнес по-жіночі - це те, чому необхідно вчитися, це великий внесок в особистісний розвиток, навчання новим навичкам, вмінням і застосуванні їх на практиці. Зауважимо, що це більш високі рівні й порядки жіночності. 

фото: открытые источники

Жіночий стиль ведення бізнесу: який він і чим краще? 

Розбіжності в стилі ведення бізнесу в жінок і чоловіків виявляються як в керівництві, так і в переговорах, а також підходах у щоденній роботі. 

Жінка дозволяє собі усміхнутися або м'яко пожартувати. Крім того,  її доглянутий та привабливий зовнішній вигляд може налаштувати на бажання домовитися, а професіоналізм та кмітливість допомагають провести переговори швидше та набагато успішніше. Разом з цим, при управлінні персоналом вона більше “відчуває” підлеглих і частіше поєднує функції HR і CEO. Навколо неї завжди буде згуртована команда, а сама вона зможе зорієнтуватися в будь-якій ситуації та креативно підійти до будь-якого завдання. 

Бізнес-жінка гнучкіша та адаптивніша, а ще гарний організатор і може працювати над кількома завданнями одночасно, більше прагне до досконалості та розбирається в деталях. Це зумовлено тим, що жінкам доводиться поєднувати будинок і роботу, де вони також повинні бути багатозадачними, стійкими до стресів, 

Ми впевнені, що жінки вміють працювати з дрібницями, на які, як інколи здається, чоловіки часто не звертають уваги. А від цих нюансів може залежати багато чого.

Бізнес - це не лише стратегія, хоча дуже багато чоловіків стали успішними мільярдерами саме завдяки якісно опрацьованій стратегії, а й маленькі рутинні завдання, які потрібно вирішувати щодня, з чим краще справляються саме жінки. 

фото: открытые источники

Статистика бізнесу в Україні за 10 років 

Кількість відкритих підприємництв чоловіками й жінками з 2010 року до сьогодні різниться. У жінок приблизно на 25 тисяч ФОПів більше, а це означає, що за 10 років жінки ставали бізнесменами на 1% частіше. А якщо брати до уваги лише минулий рік, то значна частка відкритих підприємств жінками склала на 5% більше від підприємств, відкритих чоловіками. 

Загалом, останні 4 роки поспіль зберігається тенденція, коли жінки відкривають власні проекти частіше за чоловіків. Проте сумарно за останнє десятиліття чоловіки майже втричі випереджають жінок у відкритті компаній. До речі, в 10% компаній кінцевий бенефіціарний власник досі невідомий через відсутність певних даних в офіційному реєстрі.

З огляду на поверхневу статистику все ж таки за 10 років розрив між кількістю відкритих компаній чоловіками й жінками мало змінювався з року в рік. Динаміка змін виглядатиме наступним чином: у 2010 році розрив складав 40%, у 2015 - 38%, а у 2020 - майже 36%. Щодо 2021 року, то підсумки ще рано підводити. Варто зазначити, що жіноче підприємництво набирає обертів не тільки в Україні, але й у світі в цілому. 

Історія одного бізнесу на чолі з жінками

Для того, щоб розібратися в питанні більш предметно пропонуємо розглянути яскравий приклад потужного бізнесу в Україні, заснованого сестрами Дариною та Юлією Бурковськими. Бренд Sister's Aroma виник на косметичному ринку неочікувано, проте впевнено. Жінки в один день просто вирішили, що час створити унікальний продукт, який не буде схожим на жоден в секторі косметології й парфумерії як за якістю, так і за цінностями. 

фото: открытые источники

Зрозуміло, що не відразу з’явився beauty-бренд. Спочатку було створено ексклюзивні аромати для будинку. Поступово продуктова лінійка поповнювалася, що дозволило через декілька років презентувати унікальну формулу “smart”, яка стала основою косметики для догляду за тілом і шкірою. Вже сьогодні сестри працюють над розробкою натуральної лікувально-доглядової косметики для обличчя. 

Цікаво, що Дарина й Юля кропітливо розробляють кожен продукт, наче для себе, а вже потім випускають його в світ. І в цьому полягає головний секрет бізнесу по-жіночі: турбуватися про здоров’я й навколишнє середовище, особисто комунікувати зі споживачем і завжди ставити себе на його місце, щоб цим кремом|гелем|парфумом хотілося користуватися протягом усього життя.

Для тих, хто вперше чує про бренд надаємо коротку довідку. Sister's Aroma - український бренд-виробник розумної "smart" доглядової косметики, нішевої парфумерії, натуральних свічок, аромадиффузорів, ароматів для авто, а також парфумованих санітайзерів. Існує з 2018 року, а вже з 2019 року бренд вийшов за межі України. У найближчий час еко-б’юті-продукти можна буде придбати й в країнах Європи та Америки. Особливу популярність набув у 2020 році під час першого карантину, коли було створено ексклюзивні парфумовані санітайзери. Продукція бренду сертифікована Ecocert і Cosmos. 

фото: открытые источники

Це далеко не один приклад успішного бізнесу по-жіночі, але найбільш яскравий в сучасних реаліях, де філігранно поєдналася любов до справи, турбота й прибуток. 

Чому бізнес-ідеї жінок більш оригінальні й соціально важливі?

Жіночі бізнес-ідеї більш соціально спрямовані, бо це швидше за все, пов'язане з нашою природою: жінки прагнуть згоди, виявляють увагу до турбот інших та шукають підтримки. Все це зазвичай не люблять робити чоловіки. Вони вважають за краще знайти швидке рішення в будь-якій справі.

фото: открытые источники

Проте найчастіше результат залежить від особистості автора тієї чи іншої бізнес-ідеї, ким би він не був, жінкою чи чоловіком. Інколи жіночі ідеї не більш оригінальні, ніж чоловічі, але вони детальніше продумані, вони завжди враховують усілякі приємні візуальні дрібниці, а ще психологічні аспекти у відносинах із клієнтами, співробітниками. Тому чоловікам важко конкурувати з жінками. Поки чоловік відпрацьовує скрипти продажу та логістику, жінка за рахунок добрих стосунків може забрати левову частку аудиторії на ринку, бо зрозуміла, в чому проблеми її клієнтів, і подбала, щоб вони просто добре почувалися. 

Заходячи до будь-якої компанії, можна відразу зрозуміти, хто керує, чоловік чи жінка. Якщо це жінка, то в усьому ти відчуватимеш зручність, затишок та турботу. Якщо це чоловік, то просто отримаєш найнеобхідніше.

фото: открытые источники

Сфери, де жінки - власниці найбільших компаній

Серед очевидних лідерів - роздрібна та оптова торгівля. Причому в п’яти компаніях це торгівля виключно твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами! У двох компаніях - торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Ще у двох - молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами. 

Також є компанії, які займаються роздрібною торгівлею в неспеціалізованих магазинах. Зустрічаються поодинокі випадки торгівлі такими товарами як автомобілі та легкові автотранспортні засоби, а ще цукор, шоколад і кондитерські вироби. Варто виділити вищезгадані косметичні товари та засоби для догляду за тілом і шкірою в спеціалізованих магазинах. 

Окрім торгівлі є ще масштабне виробництво чавуну, сталі та феросплавів, розподілення електроенергії, залізничних локомотивів і рухомого складу, фармацевтичних препаратів і матеріалів, а ще олії та тваринних жирів, розведення свійської птиці та добування залізних руд. В таких різних і досить непростих галузях успішно працюють саме жінки. 

фото: открытые источники

Секрети бізнесу по-жіночі

Перше, що для жінки важливо - це займатися саме улюбленою справою. Якщо чоловік може взяти будь-яку трендову ідею й просто заробити гроші, як “глава сімейства”, то для жінки цього буде замало. Їй важливо отримувати задоволення від самого процесу, а не тільки від результату, привносити в світ щось світле й творче. Інакше діяльність тільки заради грошей її спустошуватиме, вона втрачатиме зв'язок зі своєю природою. І тоді з'явиться незадоволеність, яка позначиться на стосунках із оточуючими та здоров'ї. 

Наступне, що є саме в жінці, привабливість - одна з найсильніших природних жіночих якостей, яку вона успішно може застосовувати в своїй улюбленій справі. І це не лише про успішні переговори із чоловіками. Коли жінка в своїй природній привабливості знає, чого вона хоче й так запускає навколо себе вихор подій, що їй геть усе йде на зустріч: інформація, можливості, ресурси, люди й можливості.

Головним секретом бізнесу саме по-жіночому є опора на свої жіночі природні якості такі, як інтуїція, гнучкість, натхнення, емпатія, турбота, підтримка, щирість, магнетизм тощо. 

Завдяки своїм природним якостям жінка може й в бізнес-середовищі все зробити по-своєму, по-жіночому! Наприклад, не долати, а гнучко розширювати свої межі можливого, не досягати, а втілювати. Все це вона дуже успішно може реалізовувати й в своєму бізнес-проекті. 

Все дуже просто. Коли жінка в контакті зі своїми бажаннями й собою в цілому, то включається у спілкування з потенційним клієнтом із щирою цікавістю, що його хвилює, які в нього ключові цінності та потреби. А потім показує, як він|вона через її продукт може зробити своє життя кращим. Усе! Ніякого нав'язування та інших маніпуляцій, які асоціюються з продажами. Просто щира турбота, натхнення та підтримка, притаманні лише в бізнесі по-жіночому.

фото: открытые источники